facebook instagram
قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی

لوله

ورق

مفتولی

نبشی و ناودانی

قوطی و پروفیل

شمش فولادی

سایر

صادرات آهن و فولاد از ایران به ارمنستان

صادرات آهن و فولاد از ایران به ارمنستان
صادرات آهن و فولاد از ایران به ارمنستان

طبق اخرین آمار سازمان تجارت جهانی صادرات فولاد و آهن ارمنستان در سال 2020 بالغ بر 104.63 میلیون دلار بوده است. براساس آمار سازمان تجارت جهانی واردات فولاد و آهن ارمنستان نیز در سال 2020 به ارزش 107.61 میلیون دلا ر بوده است که سهم صادرات آهن و فولاد ایران به ارمنستان بالغ بر 29.85 میلیون دلار بوده است، همچنین محصولات فولادی در جایگاه دوم محصولات صادراتی ایران به ارمنستان قرار دارد

آشنایی با کشور ارمنستان

آشنایی با کشور ارمنستان

کشور ارمنستان از کشورهای همسایه ناحیه شمال غربی ایران می باشد، جمعیت این کشور 2 میلیون و 980 هزار نفر می باشد که پراکندگی جمعیت آن 0.01 می باشد ، مساحت جغرافیایی کشور ارمنستان 29 هزار و 743 کیلومتر مربع بوده و پایتخت این کشور شهر ایروان می باشد، همسایگی ارمنستان و ایران و همچنین وجود تعداد قابل توجهی از ارمنی زبانان در ایران باعث نزدیکی هر چه بیشتر این دو کشور و گستردگی روابط تجاری میان آن ها شده است.

نظام اقتصادی کشور ارمنستان

نظام اقتصادی کشور ارمنستان

اصلی ترین منبع درآمد جمهوری ارمنستان کشاورزی می باشد که44٪نیروی انسانی این کشور در این بخش به فعالیت می پردازند. پس از استقلال با برنامه ریزی جامع اقتصادی وسرمایه گذاری در صنایع مختلفی از جمله حمل ونقل،ماشین سازی،پرداخت وصادرات سنگهای قیمتی مانند الماس،کامپیوتر، مخابرات، مواد شیمیایی و ...... توانست شاهد رشد وپیشرفت اقتصادی با نرخ ثابتی باشد که با بهره گیری از این موضوعبه رشداقتصادی 4.7 ٪ در سال2011دست یافت.پول ملی این کشور درام می باشد.

تراز تجاری جمهوری ارمنستان

بر اساس آخرین آمار سازمان تجارت جهانی منتشر شده در سایت تریدینگ اکونمیک،تراز تجاری کشور ارمنستان در سال 2021 (198.90-)میلیون دلار بوده است. صادرات ارمنستان بین سالهای 2003 تا 2021فراز و نشیب های داشته است.در سال 2020 نسبت به سال 2019- 10٪کاهش را نشان می دهداما نسبت به سالهای قبل شرایط مناسبی دارد و همه گیری کرونا ورکود اقتصادی جهانی تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور نداشته است،واردات ارمنستان نسبت به سال قبل افزایش داشته است. تراز تجاری بین ایران و ارمنستان حاکی از فاصله زیاد صادرات ایران نسبت به واردات ایران از ارمنستان می باشد

روابط تجاری ایران و ارمنستان

کشور ارمنستان در سال 2015 به اتحادیه اوراآسیا پیوست،این امر باعث بهبود روابط دوجانبه بین ایران و ارمنستان شد.وجودمرز مشترک پهناور زمینی بین ایران وارمنستان و گمرک خروجی نوردوز سبب می شود که بازرگانان ایران نه تنها به کشور ارمنستان به عنوان یک بازار هدف نگاه کنند بلکه این کشور به عنوان حلقه ارتباطی بین خود و کشورهای اوراآسیا ببینند حفظ و بهبود روابط تجاری بین دو کشور برای گسترش بازارهای بین المللی حائز اهمیت است. طبق آخرین آمار اعلام شده جمهوری ارمنستان نشان می دهد درچهارماهه نخست سال 2021 میزان صادرات و واردات بین ایران وارمنستان بالغ بر 136 میلیون دلار می باشد که رشد 35٪واردات بازرگانی بین دو کشور را نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد.

جدول میزان صادرات ایران به ارمنستان در سال 2020

ارزش تجارت

عنوان محصول صادراتی ایران به ارمنستان

135.58 میلیون دلار

سوخت های معدنی ، روغن ها ، محصولات تقطیر
29.85 میلیون دلار آهن و فولاد
21.96 میلیون دلار پلاستیک
17.25 میلیون دلار نمک ، گوگرد ، خاک ، سنگ ، گچ ، آهک و سیمان
15.84 میلیون دلار میوه های خوراکی ، آجیل ، پوست مرکبات ، خربزه
13.61 میلیون دلار قطعات آهن یا فولاد
12.07 میلیون دلار مواد شیمیایی معدنی، ترکیب فلزات گرانبها، ایزوتوپ
7.66 میلیون دلار محصولات سرامیکی
7.51 میلیون دلار آلومینیوم
6.74 میلیون دلار ماشین آلات ، راکتورهای هسته ای ، دیگهای بخار

هر چند حجم تجارت ایران با ارمنستان در مقایسه به برخی کشورها نظیر روسه پایین می باشد، اما موقعیت جغرافیایی و فرهنگی دو کشور می تواند باعث بهبود تجارت دو کشور شود، چرا که ایران به واسطه دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل با کشور ارمنستان هم مرز بوده از این رو تجار و بازرگانان می توانند از طریق گمرک نوردوز با کشور ارمنستان تبادل کالا داشته باشند، تنها راه و آسان ترین راه تجارت ایران و ارمنستان، راه زمینی می باشد که با توجه به توافقات بین دو کشور در آینده نزدیک مسیر ریلی بین دو کشور برقرار خواهد شد از سوی دیگر به دلیل وسعت کم کشور ارمنستان ، رفت و آمد و سفر به این کشور از ایران با زمان و هزینه کمی همراه خواهد بود.

گمرک نوردوز در فاصله 60 کیلومتری شهر جلفا قرار داد

صنعت فولاد ارمنستان

طبق اخرین آمار سازمان تجارت جهانی صادرات فولاد و آهن ارمنستان در سال 2020 بالغ بر 104.63 میلیون دلار بوده است. براساس آمار سازمان تجارت جهانی واردات فولاد و آهن ارمنستان نیز در سال 2020 به ارزش 107.61 میلیون دلا ر بوده است.

میزان واردات فولاد ارمنستان از ایران

سازمان تجارت جهانی واردات فولاد کشور ارمنستان از ایران در سال 2020 بالغ 29.85 میلیون دلار اعلام نموده است. ورق های فولادی بیشترین میزان صادرات ایران به کشور ارمنستان را شامل می شود .میلگرد در سایزهای مختلف،تیرآهن ،نبشی و ناودانی ورق های گرم نوردشده لوله های فولادی نیز در زمره محصولات صادراتی ایران می باشد.همانطور که در جدول ذیل مشاهده می شودارمنستان بازار مناسبی برای اکثر محصولات فولادی کشور ایران است.

جدول میزان واردات آهن و فولاد ارمنستان از ایران

ارزش تجارت عنوان محصول فولادی صادراتی ایران به ارمنستان
13.12 میلیون دلار محصولات نورد تخت از آهن/ فولاد غیر آلیاژی ، کامپوزیت، شیت و یا روکش شده.
6.29 میلیون دلار میلگرد و یا سایر میله های فولاد آهنی یا غیر آلیاژی ، فولاد آهنگری شده ، نورد گرم
4.27 میلیون دلار آلیاژهای آهن دار
2.49 میلیون دلار میلگردها و میله های نورد گرم از فولاد آهنی یا غیر آلیاژی
1.73 میلیون دلار نبشی، مقاطع مختلف قوطی ساخته شده از آهن یا فولاد غیر آلیاژی
604.54 هزار دلار کلاف آهن یا فولاد غیر آلیاژی
543.13 هزار دلار محصولات نورد تخت از آهن/ فولاد ، نورد گرم ، روکش نشده
462.35 هزار دلار محصولات نورد تخت از آهن/ فولاد غیر آلیاژی ، نورد سرد ، غیر ترکیبی
244.41 هزار دلار سایر میلگردها و یا میله های آهنی یا فولاد غیر آلیاژی
107.30 هزار دلار محصولات نورد مس از فولاد آهنی/غیر آلیاژی ، عرض کمتر از 600 میلی متر ، غیر ترکیبی

بازرگانی فولاد ایران ( عدالتیان ) و صادرات فولاد از ایران به ارمنستان

بازرگانی فولاد ایران ( عدالتیان ) با چند دهه تجربه در زمینه صادرات محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد، تیرآهن، ورق های فولادی و ... به کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان همچنین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای cis با هدف گسترش بازار صادراتی، کشور ارمنستان را به صورت اختصاصی هدفگذاری نموده است و بر اساس همین سیاست در سال 1399 فعالیت قابل توجه ای در زمینه بازاریابی و ارتباط با مشتریان صورت گرفته است، که باعث شده است زیر ساخت های لازم در راستای صادرات آهن از ایران به ارمنستان فراهم شود.

نحوه صادرات آهن و محصولات فولادی از ایران به ارمنستان

مجموعه بازرگانی فولاد ایران تحت عنوان بازرگانی عدالتیان، با بکار گیری نیروی توانمند و کارشناس در زمینه تامین و صادرات محصولات فولادی از ایران به ارمنستان، شرایطی برای کلیه تولید کنندگان محصولات فولادی، تجار و بازرگانان فراهم آورده تا به راحتی بتوانند محصولات مورد تقاضا را در مقصد تحویل مشتری نهایی دهند، از این رو می توانید جهت خرید محصولات آهنی از ایرن و دریافت در کشور ارمنستان با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

بازرگانی عدالتیان راه های ارتباطی آسان و فراوانی دارد کارشناسان فروش به صورت آنلاین،تلفنی، حضوری، می توانند پاسخگوی درخواست شما تجار وبازرگانان محترم باشند و در کوتاهترین زمان ممکن سفارشات صادرکنندگان فولاد رابا بهترین کیفیت و مناسب ترین از تولیدکنندگان طرف قرارداد خود تامین کنند و در ارسال کالا نیز یار و مددکار شما خواهند بود تا فولاد صادراتی در مقصد تحویل مشتری نهایی نمایید.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید