facebook instagram
قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی

لوله

ورق

مفتولی

نبشی و ناودانی

قوطی و پروفیل

شمش فولادی

سایر

بیشترین صادرات آهن و فولاد ایران به کدام کشور بوده

بیشترین صادرات آهن و فولاد ایران به کدام کشور بوده
بیشترین صادرات آهن و فولاد ایران به کدام کشور بوده


چند روز پیش آمار صادرات آهن و فولاد کشور در 6 ماهه نخست سال جاری منتشر شد که حاکی از آن بود که میزان صادرات مقاطع فولادی در سال جاری نسبت به دو سال قبل کاهش داشته است.


یکی از دسترس ترین راههای ورود ارز به کشور صادرات محصولات مختلف می باشدکشور ایران با توجه به منابع و موقعیت جغرافیایی خود و نیاز همسایگان مرزی به محصولات فولادی می تواند به قطب صنعت فولاد منطقه تبدیل شده و از این طریق ارزآوری فراوانی برای کشور داشته باشد.
مقاطع طویل فولادی :از جمله مهمترین محصولات فولادی که کشور ایران در آن موفق بوده است می توان به شمش – میلگرد اشاره کرد.


شمش صادراتی


کشور چین بزرگترین وارد کننده شمش از ایران می باشد شمش صادراتی مواد اولیه تهیه محصولات مختلف فولادی می باشدارزش افزوده کمی نسبت به محصولات نهایی برای کشور به همراه دارد لذا گزینه چندان مناسبی برای صادراتی نیست.


میلگرد صادراتی


از پر کاربرد ترین محصولات فولادی در بخش صنعت ساختمان می باشد کشورهای در حال توسعه بهترین انتخاب برای صادرات میلگرد می باشندکه ارزش افزوده قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.


مقاصد صادراتی فولاد ایران


بیشترین واردات فولاد متعلق به کشور عراق می باشد که .21 در صادرات فولاد ایران را شامل می شود،اندونزی با 15.3 درصد، چین با 15.1 درصد، تایلند 9.4 درصد، عمان 8.1 درصد، امارات 7.8 درصد، ترکیه 4.6 درصد و غنا 2.9 درصد، دیگر مقاصد صادراتی تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور بودند.


صادرات آهن توسط بازرگانی عدالتیان


بازرگانی فولاد ایران (عدالتیان ) در سال 1401 تجربه صادرات به کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان و چک ارمنستان – ترکیه – افغانستان و کشورهای cis را در کارنامه خود دارد.
بیشترین صادرات فولاد که شامل میلگرد صادراتی بوده است به کشور ترکمنستان داشته است.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید