facebook instagram
قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی

لوله

ورق

مفتولی

نبشی و ناودانی

قوطی و پروفیل

شمش فولادی

سایر

نکات مهم درباره صادرات میلگرد به ترکیه

نکات مهم درباره صادرات میلگرد به ترکیه
نکات مهم درباره صادرات میلگرد به ترکیه

کشور ترکیه همسایه هم مرز ایران و پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی از یک سو وسوریه از سوی دیگر می باشد لذا اهمیت کشور ترکیه در مراودات تجاری هویدا است، متیاز مرز مشترک ایران و ترکیه برای صادرات آهن به ترکیه،کشور ایران با کشور ترکیه دارای سه مرز مشترک بازرگان – سرو- جلفا است که پرتردد ترین آن بازرگان می باشد.

قیمت میلگرد صادراتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم

عرضه و تقاضا :یکی از مهمترین قوانین کهن حاکم بر بازار عرضه و تقاضا می باشد که مستقیما بر قیمت تاثیرگذار است،نوع میلگرد :میلگرد استاندارد عموما به صورت -A2-A3-A4 B500B تولید می شودکه قیمت هریک متفاوت می باشد، گرید میلگرد :مهمترین عوامل در گرید میلگرد ترکیب شیمیایی و نوع آج موجود بر بدنه میلگرد می باشد،سایز میلگرد:هر چه سایز میلگرد کمتر باشد قیمت آن بیشتر می باشد و سایز میلگرد با قیمت رابطه عکس دارد.

محل تحویل میلگرد صادراتی

فروش های بین المللی بر اساس اینکوترمزهای بین المللی صورت می گیرد که در آن مسئو لیت های فروشنده و خریدار مشخص شده و محل تحویل نیز بخشی از اینکوترمز می باشدهر چه مسئو لیت های فروشنده بیشتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد و بهاء خدمات به قیمت میلگرد افزوده می شود. میزان سفارش:در اکثر مواقع هر چه تناز درخواست میلگرد صادراتی بیشتر باشد شامل تخفیف شده و قیمت اندکی کاهش می یابد.

نحوء سفارش میلگرد صادراتی برای ترکیه

برقراری ارتباط اولین قدم در گرفتن سفارش مشتری است هر چه راههای ارتباطی کوتاه تر و سریع ترو آسانتر باشداحتمال دریافت سفارش از مشتری بیشتر است بازرگانی فولاد ایران (عدالتیان )با آماده سازی بسترهای ارتباطی غیر حضوری و مجازی راههای ارتباطی فراوانی برای مشتریان گرامی فراهم نموده است. تجار می توانند در هر لحظه اقدام به ثبت سفارش اولیه به طور آنلاین نمایند. قدم بعدی اعلام قیمت به مشتری است که پس از بررسی سفارش ودر کمترین زمان ممکن انجام شود در ادامه روندفروش پس از تایید قیمت پروفرما صادر شده و وجه قرارداد توسط مشتری پرداخت می گردد.

ارسال میلگرد از ایران به ترکیه

بارگیری محموله صادراتی در زمان وبا شرایط توافق شده بین خریدار و فروشنده صورت می پذیرد. عمدتا میلگرد صادراتی به Exwork – FCA انجام می شود و این دو از رایج ترین نوع ارسال در ایران می باشد.

Exwork: میلگرد صادراتی با کلیه مجوزات و مدارک لازم جهت خروج میلگرد از مرزهای کشور درب کارخانه یا انبار فروشنده تحویل خریدار می گرددو فروشنده هیچگونه ریسکی را بابت ارسال بار نمی پذیرد.

FCA: تحویل میلگرد صادراتی در یک نقطه جغرافیایی توافق شده که اکثرا مرز خروجی می باشدو کلیه هزینه ها ی حمل و بیمه کالا و.... با فروشنده می باشد خریدار میلگرد صادراتی در نقطه صفر مرزی تحویل می گیردو ادامه روند ارسال به عهده خریدار می باشد.

برای صادرات میلگرد به ترکیه از کدام کارخانه تولید میلگرد خرید کنیم؟

برای صادرات میلگرد به ترکیه از کدام کارخانه تولید میلگرد خرید کنیم؟

استان آذربایجان همجوار با مرز های کشور ترکیه می باشد تعدادی تولید کننده میلگرد صادراتی در این استان فعالیت می کنند مجتمع فولاد بناب – فولاد تیکمه داش - فولادارگ – مجتمع فولادمهیار .....از مزیت جغرافیایی و همزبانی با تجار ترکی برخوردار می باشندو با سهولت بیشتر می توان از میلگرد این تولیدکنندگان جهت ارسال بار به کشور ترکیه استفاده نمود اما گاهی مشتری میلگرد برند خاصی مانند (ذوب آهن یا کویر کاشان – مجتمع فولاد خراسان و....) رامد نظر دارد و یا در دوره های زمانی خاصی تولید کنندگان شرایط فروش میلگرد صادراتی را به گونه ای می چینند که حتی با توجه به بعد مسافت مقرون به صرفه تر می باشد .

از تمامی تولیدکنندگان میلگرد صادراتی می توان اقدام به خرید میلگرد صادراتی و ارسال به کشور ترکیه نمود اما باید میلگرد تولید کننده آنالیز ومشخصات فیزیکی وظاهری مورد نظر خریدار را دارا باشد.- میلگرد صادراتی خریداری شده بایدبرای ورود به بازار کشور ترکیه بهاءتمام شده رقابتی داشته باشد. لذا باید به جز قیمت اولیه محصول هزینه حمل – تعرفه گمرکی ورودی را نیز بررسی کرد.

گزینش تولیدکننده میلگرد

برای انتخاب بهترین تولیدکننده باید به دقت مشخصات فیزیکی و آنالیز میلگرد - قیمت محصول – هزینه حمل و نقل – تعرفه گمرکی نیز بررسی شده تا بتوانیم خرید و فروش موفقی را تجربه کنیم.

قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به چه عواملی بستگی دارد

پس از مشخصات فیزیکی و آنالیز میلگرد صادراتی قیمت میلگرد تعیین کننده ترین فاکتور محسوب می شودو این دو در کنار هم معنا پیدا می کنند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل با توجه به بعد مسافت تعیین می گردد.

تعرفه گمرکی صادرات میلگرد به ترکیه

برای ورود کالای صادراتی به سایر کشور تعرفه گمرکی تعیین شده باید به دولت پرداخت که بر بهاء تمام شده میلگردصادراتی موثر می باشد.در زمانهای مختلف دولت با توجه به سیاست های خود برای کاهش یا افزایش ورود میلگرد به کشور از آن استفاده می کند.

مدارک مورد نیاز برای صادرات میلگرد به ترکیه

مدارک مورد نیاز برای صادرات میلگرد به ترکیه

کارت بازرگانی :جهت صدور اظهارنامه گمرکی کارت بازرگانی در کنار سایر موارد الزامی می باشددر حال حاضر تولیدکنندگان میلگرد و شرکت های بازرگانی که از بورس کالا میلگرد را خریداری نموده اند می توانند اظهارنامه گمرکی را صادر کنند.

گواهی استاندارد میلگرد

تمامی اطلاعات مرتبط با شکل ظاهری و خواص فیزیکی شیمیایی میلگرد در آن ذکر می گرددو نشان دهنده تایید اداره استاندارد جمهوری اسلامی ایران می باشد.

عدل بندی :

اطلاعات مرتبط به نوع بسته بندی و تعداد بسته وزن در آن ذکر می گردد.

گواهی مبدا:

گواهی مبدا به درخواست تولیدکننده توسط اتاق بازرگانی مربوطه صادر می گردد.در آن اطلاعات تولیدکننده –خریدار –اطلاعات کامل میلگرد ذکر می گرددو تمامی اتاق های بازرگانی به درخواست تولید کننده می توانند گواهی مبدا را صادر نمایند.

CMR

سند رسمی و بین المللی جهت حمل بار به کشور ترکیه می باشد که کامیون حمل کننده میلگرد صادراتی برای خروج از مرز کشور به آن نیاز دارد.

ترانزیت :کشور ترکیه تولیدکننده و صادر کننده فولاد می باشد و بخش اعظم نیاز میلگرد را خود تولید می کند کشور ایران عمدتا از خاک کشور ترکیه جهت ترانزیت میلگرد به سایر کشورها استفاده می نماید . مقصد نهایی میلگرد ترانزیت شده به کشور ترکیه عمدتا کشور سوریه می باشد. کشور ترکیه رقیب کشور ایران در زمینه تولید محصولات فولادی می باشد.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید