facebook instagram
قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی

لوله

ورق

مفتولی

نبشی و ناودانی

قوطی و پروفیل

شمش فولادی

سایر

نحوه صادرات آهن و فولاد از ایران به ترکمنستان

نحوه صادرات آهن و فولاد از ایران به ترکمنستان
نحوه صادرات آهن و فولاد از ایران به ترکمنستان

فروش آهن و فولاد ایران به ترکمنستان متاسفانه علیرغم وجود چند گمرک رقم چشم گیری نمی باشد،کشورترکمنستان همسایه شمال شرقی کشور ایران٬که مرز آبی مشترک از طریق دریای خزرواز استانهای خراسان رضوی٬خراسان شمالی٬گلستان مرز جاده ای و ریلی مشترک دارد.

اقتصاد کشور ترکمنستان

اقتصاد کشور ترکمنستان

ترکمنستان یکی از کشورهای استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی سابق٬با نظام سیاسی جمهوری ریاستی تک حزبی می باشد.شهر باستانی عشق آباد مرکز کشورترکمنستان وزیان رسمی این کشورترکمنی است، ترکمنستان یکی از کشورهای غنی از نظر منابع گازی و نفتی می باشد ضمن آنکه صادرات پنبه نیز بخشی از ارزآوری این کشور را بر عهده دارد و بیشترین حجم واردات این کشور تجهیزات و ماشین آلات٬مواد شیمیایی٬مصالح ساختمانی٬موادغذایی٬دارومی باشد.

ترکمنستان با ۴۸۸ هزار کیلومتر مربع، رتبهٔ ۵۳ را میان کشورهای جهان را دارد.همچنین ترکمنستان با ۶ میلیون نفر جمعیت، رتبه ۱۱۳ را میان کشورهای جهان را دارد

منبع : ویکی پدیا

تراز تجاری کشور ترکمنستان

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت تریدینگ اکونمیک٬ تراز تجاری کشور ترکمنستان در پایان سال 2020 میلادی مثبت بوده است، میانگین تراز تجاری در ترکمنستان از سال 1992 تا 2020 به طور متوسط 1820.81 میلیون دلار بوده است که به بالاترین حد خود در 7495.52 میلیون دلار در سال 2019 و کمترین میزان رکورد -2945.38 میلیون دلار در سال 2009 رسیده است

صنعت فولاد کشور ترکمنستان

اگرچه ترکمنستان از نظر منابع طبیعی مانند نفت و گاز یا معادنی همچون گچ –آهک –نمک –سولفات سدیم –غنی می باشد اما از ذخایر سنگ آهن محروم است و بخش اعظم فولاد مصرفی کشور ترکمنستان وارداتی می باشد. اولین کارخانه تولید فولاد نورد – میلگرد ترکمنستان در سال 2009 تاسیس شد که از آهن قراضه و شمش وارداتی تغذیه می کند، آمار منتشر شده در سایت تردینگ اکونمیک منتهی به سال 2020 میلادی واردات فولاد کشور ترکمنستان از تمامی نقاط جهان مبلغ 135.93 میلیون دلار بوده که شامل تمامی مقاطع فولادی همچون میلگرد –تیرآهن – لوله فولادی – نبشی و ناودانی فولادی –ورق های فولادی – تا محصولات ساخته شده از فولاد همچون قطعات فولادی می باشد.

- اولین کارخانه فولادسازی در ترکمنستان، توسط یک کنسرسیوم ترک ( شرکت ساختمانی سهیل و شرکت مهندسی ارنکو ) ساخته شده است، احداث این کارخانه که با ظرفیتی در حدود ۱۶۰هزار تن در سال آهن آلات ساختمانی تولید می کند، حدود ۶۴میلیون دلار هزینه برده است

صادرات فولاد ایران به ترکمنستان

صادرات فولاد ایران به ترکمنستان

اگرچه کشور ایران مرز مشترک نسبتا طولانی وچند گمرک مرزی فعال از جمله لطف آباد- سرخس – اینچه یرون - با کشورترکمنستان دارد اما در زمینه صادرات محصولات فولادی به کشور ترکمنستان کشورهایی همچون روسیه – چین – ترکیه و.... این بازار پر رونق را در اختیار دارندو کشور ایران دربین این رقبا جایگاهی نداردوقابل ملاحظه نیست، تا جایی که سهم واردات ترکمنستان از ایران در سال 2020 تنها 5.4 درصد بوده است.

سهم واردات ترکمنستان از ایران

صادرات از طریق شرکت بازرگانی فولاد ایران ( عدالتیان )

بازرگانی فولاد ایران طی سالیان فعالیت خود به طور مستمرصادرات محصولاتی از جمله میلگرد با استفاده از مرز ریلی کشورایران از دو گمرک مشهد و سرخس داشته است همچنین به طور پراکنده صادرات میلگرد از مرز های جاده ای برای کشور ترکمنستان انجام شده است. شبکه ارتباطی مستحکم با تجار- ترخیص کاران – شرکت های حمل ونقل بین المللی و تولید کنندگان ساخته شده است که می توان با اتکا به اهداف جدیدی در بازار فولاد کشور ترکمنستان دست یافت.

بازرگانان و صادرکنندگان محترم می توانند با استفاده از دنیای مجازی و راههای ارتباطی اینترنتی از جمله قراردادن سفارش در سایت بازرگانی فولاد ایران- اینستا- واتس بیزینس کارشناسان فروش- پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه قیمت محصولات فولادی صادراتی یا سایر سوالات در زمینه صادرات محصولات فولادی به کشور ترکمنستان دریافت نمایند. شعار بازرگانی فولاد ایران صداقت در عملکرد - پویایی د رخدمات می باشد پیوسته بر آنیم تا بتوانیم به مسولیت اجتماعی خود که بهبود در شرایط پاسخ گویی و ارائه خدمات بهینه عمل نماییم.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات
likedislike
sfsfsdfsf



در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید